עורכי דין מאלעד דורשים מראה"מ: הסר את הסגר הפוגע בתושבים

    איתי גדסי No Comments on עורכי דין מאלעד דורשים מראה"מ: הסר את הסגר הפוגע בתושבים

    שלושה עורכי דין מהעיר אלעד, שיגרו מכתב בהול לראה"מ בו הם דורשים, בחינה מחדש של ההחלטה על העיר, וביטולה לאלתר. במכתב הביאו עוה"ד את נתוני התחלואה האמיתיים, והפגיעה הקשה הכלכלית, התדמיתית ובאיכות החיים של תושבי העיר

    הסגר על אלעד צילום: פלאש 90
    13:12
    02.05.24
    צבי טסלר No Comments on הגל נמשך: גם שטראוס מודיעה על העלאת מחירים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עורכי הדין מאלעד חיים נוטוביץ, שלום אביטן וישראל ועקנין המייצגים את בעלי עסקים בעיר אלעד שיגרו מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו דורשים בשם כלל תושבי אלעד, להביא את ההחלטה להטיל סגר על העיר, לעיון מחדש בישיבת וועדת השרים לענייני אזור מוגבל ולבטל את ההחלטה השערורייתית.

    במכתב העלו עו"ד את הנתונים האמיתיים על התחלואה בעיר, "מהנתונים המתפרסמים על ידי משרד הבריאות עולה כי שיעור התחלואה בעיר ביחס למחלימים נכון ליום 2020/06/23 הינו עומד על 84 תושבים בלבד מתוך 50,000 תושבים המהווים כ %168.0 מכלל אוכלוסיית העיר אלעד".

    במכתב תוקפים עוה"ד את את הסיבה לסגר, לטענתם, "החלטת הממשלה על הטלת סגר והפיכת תושבי העיר כביכול ל"מצורעים ומנודים" מהציבור מעלה יותר מחשש כי מהלך זה בוצע לאו דווקא מתוך מניעים בריאותיים, אלא מתוך ריצוי ציבורי במסווה של טיפול בקורנה תוך "הגשת קורבן" לתקשורת הכללית את הציבור החרדי בכלל ותשובי אלעד בפרט".

    עוה"ד הביאו את נתוני התחלואה האמיתיים בעיר, שאינם גבוהים מאזורים אחרים ברחבי הארץ, שם לא התקבלה החלטה על הגבלות, "מהנתונים עולה תמונה תמוהה ומדאיגה, מדוע הוטל סגר תוך הפליה מגזרית של תושבי העיר בניגוד לכל דין ולכל נימוק סיבתי תוך הטלת כתם על הציבור החרדי והציבור הגר בעיר אלעד, תוך פגיעה בעסקים הקטנים ותוך פגיעה בתושבים העובדים מחוץ לעיר שנאלצו להתמודד עם פקקים מיותרים עם עמידה וישיבה בתח"צ במשך שעות, ללא טעם והפיכת תושבי העיר לשעיר לעזאזל של
    המדינה כולה".

    עוה"ד הביאו מספר דוגמאות במכתב של הפליית תושבי אלעד ואי קבלתם למקומות עבודה, לאחר ההכרזה על אזורים מוגבלים ופגיעה קשה בעסקים בעיר ונותני שירות לעיר.

    לסיום כותבים עוה"ד לראש הממשלה, לאור כל האמור לעיל, מרשיי ובשם תושבי העיר הנך מתבקש להביא לעיון מחדש בפני ועדת השרים וכפי שנעשה בעיר טבריה ולהורות על ביטול והסרת הסגר על העיר אלעד לאלתר".

    עוד הוסיפו, "לחלופין, מבוקש לבחון חלופות יחד עם קברניטי העיר על מנת לצמצם את הפגיעה הקשה הן במישור התדמיתי והציבורי והן במישור כלכלי אשר גם כך נפגע קשות בתקופה זו".



    0 תגובות